1. marraskuuta 2016

MARRASKUU

Nyt olisi asiaa Mymskälle, jos tätä luet. Niin mielelläni liittyisin blogisi lukijoiksi, mutta olet muuttunut salaiseksi. Liikenisikö minulle kutsu? Ja jos, niin kerro, mitä teen.

Aion ulos tänään. En pitkälle kumminkaan. Yhdet tipat enää neljä kertaa päivässä silmiin ja silmäsuojuksia en enää öisin käytä. Elämä ja ulkona käynnit pitää organisoida tippojen väliin. Ateneumiin ehdin hyvin ja lääkäri sanoi, että voi tunnillakin tiputusta siirtää. Mutta ei tänään. Jos rahkeet riittävät, menen sunnuntaina 6.11. Hakiksen markkinatorille. On Stadin Slangin pöytäkin. Kuulemma ihan hallin kupeessa.

Se on sitten marraskuu ja taatusti syksy.

Taas taivaanranta viluisna rusottaa
ja hämy harmaa vesille leviää
ja saaret loitot sumuun peittyy,
onnelat kevät-unelmaini.

Kuin varjot hiljaa hiipivät ihmiset,
- ne paljon näyttää hetkessä kuihtuneen.
Kuin paljaat, luiset käsivarret
tuulessa vääntyvät puitten oksat.

(Juhani Siljo "Marraskuu" kaksi ensimm. säkeistöä)

2 kommenttia:

  1. Oi, kiitos kiinnostuksesta! Olen palaamassa kirjoittelemaan julkisesti ihan tässä lähipäivinä.
    Onnittelut onnistuneesta leikkauksesta, olen seuraillut jännityksellä täällä taustalla koko ajan.

    VastaaPoista
  2. Kiitos, Mymskä, kommentista. Minä ehdin jo huolestua, kun sentään olen kauan ollut uskollinen lukijasi. Tervetuloa taas julkiseksi.

    Toivotit onnea, kiitos. Muistan Sinut, kun olin menossa kerran lonkkaleikkaukseen. Olin saanut blogiystäviltäni roppakaupalla onnentoivotuksia operaatioon, mutta Sinä sanoit jotain tähän tapaan "en toivota onnea, vaan taitavaa kirurgia". On jäänyt mieleeni.

    VastaaPoista