6. elokuuta 2016

SORI

"Kolme litraa kirsikoita, kiitos". Myyjä sanoi, ettei ole litran mittaa. Latoi kirsikat pussiin ja kysyi "onko tässä kolme litraa?". Vastasin, etten tiedä. Enkä tiennytkään. "Yksi litra mansikoita", jatkoin. Hän otti rasian ja sanoi sen olevan litran vetoinen, pani mansikat rasiaan. "Kirsikatkin olisi voinut noin mitata", sanoin minä, johon myyjä "sori". Maksoin ja lähdin pois ja olin henkisesti väsynyt.

Olen lukenut Keatsini etuperin ja takaperin ja nyt jätän runoilijan toistaiseksi rauhaan. Luin Italiasta saamani poliittisen katsauksen kirjeen muodossa ja tulin iloiseksi, että meillä on presidenttinä Sauli Niinistö ja pääministerinä Juha Sipilä.

C soitti. Lääkäri ilmoittanut, että hänet hoidetaan, eikä Kuolema vielä ovelle kolkuttele. Sitten C kertoi kaikki vatsa-asiat ja lupasi seuraavassa puhelussa kysyä, mitä minulle kuuluu. Odotan tätä, koska minullakin olisi kerrottavaa, ei vatsatoimintoja.

Istuin K-Citymarketin penkillä katsellen perjantaivilinää. Viereen tuli mies. Yhtäkkiä tarrasi käsivarteen ja sanoi "noi on televisiossa". En tiennyt, ketkä, enkä ollut kiinnostunut. Lähdin pois. Päätin, etten enää mene perjantaisin kauppaan.

Mitä varten minä asun täällä?

2 kommenttia:

  1. 😓 Onneksi käteen tarttunut ei ollut agressiivinen.
    Monilta ihmisiltä näyttää puuttuvan ns maalaisjärki aka kyky soveltaa muualla opittuja taitoja uusissa asiayhteyksissä. 😳
    Hyvää lauantaipäivää!

    VastaaPoista
  2. Hyvää alkanutta viikkoa Sinulle, Jutta. Tämä talonpoikais- maalaisjärki on jo vuosia ollut kadoksissa ja suoraan sanottuna joskus tavallinenkin järki.

    VastaaPoista