7. joulukuuta 2018

LIEVÄÄ TYYTYMÄTTÖMYYTTÄ

Piti olemani hyvin, hyvin tyytymätön uimahallin uudistettuun pukuhuoneitten lukkosysteemiin. Kortilla ei päässyt ulos eikä sisään, eikä henkilökunta osannut neuvoa. Tähän kohtaan juuri olen tyytymätön. Sitten kaksi asiakasta neuvoi ja me pääsimme sisään ja vielä uloskin. Korttia ei enää käytetä, vaan pukukopin avaimen mukana, joka roikkuu kuminauhassa, jossa roikkuu muutakin kaikenlaista, saa muovisen rinkulan, joka avaa simsalabim ovia. Tämä oli kuulemma neuvottu muille, vaan ei meille. Tähänkin olen tyytymätön. Mutta koska tyytymättömyyteni syystä on jo monta päivää, en ole tämän enempää tyytymätön.

Olin K:n kanssa ensin Kolmen sepän joulumarkkinoilla, sitten Mantan markkinoilla ja sen jälkeen Tuomaan markkinoilla. Sieltä ostin kaneliässiä, piparkakkuja ja maustekakun. Kakun pakastin osina. Muitten kanssa koetan olla niitä syömättä ennen joulua.

Menimme Ainoon lounaalle. K söi paistettuja silakoita ja minä peuraa. K joi vettä ja minä eteläranskalaista punaviiniä. Alkoi sataa räntää ja päätimme olla menemättä Kansainvälisille joulumarkkinoille ja pyrimme lähestymään metroasemaa Rautatientorilla. Poikkesimme Rosebud-kirjakauppaan. K ei ostanut mitään, mutta minä ostin Agatha Christien ja Kari Hotakaisen kirjan. Viikonloppu on turvattu. Huomenna ruokakauppaan ja ensi viikolla aion Kansainvälisille joulumarkkinoille ja ostan churroja. Viime kerralla unohtui.

Espan puistossa oli jouluvaloisaa yltäkylläisesti. Katukäytävät sankasti ihmisiä. Joulu lähestyy uhkaavasti. Joka paikkaan saa jonottaa ja K:n kanssa on aina ylimääräisiä jonottamisia. Hissit! Häntä huimaa koneportaissa. Minä poden klaustrofobiaa mutta uhraudun. Rautatietorin vinohissiin en mene. Silloin meillä on treffit aina Kaivopihalla, jonne kumpikin tulee eri teitä. Minä paljon nopeammin kuin K.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti