3. syyskuuta 2018

TÄNÄÄN NUHA VIRALTA

Vielä tänään luppoillaan kotona.  Löysin hyllystä Kafkan kirjan "Oikeusjuttu". Joskus olen aloittanut ja jäänyt kesken. Nyt uusi ja tarmokkaampi yritys. Kirja ilmestynyt vuosi kirjailijan kuoleman 1924 jälkeen. Kafka oli määrännyt käsikirjoituksen poltettavaksi muka keskeneräisenä, mutta syystä tai toisesta määräys jäi toteuttamatta.

Alan saada Italian kirjeen valmiiksi. Kirjoitettu pätkittäin monena päivänä tapahtumista Helsingissä ja omista tekemisistäni. Panen mukaan pienen brosyyrin Kiasman näyttelystä. Ystäväni vannoo vanhemman taiteen nimeen. Asuu maassa, jossa on Firenzen ja Rooman taideaarteita ja josta minä olen pikkuisen kateellinen. Firenzessä minäkin tosin ollut ja Michelangelon Davidin nähnyt.

Nokihiutaleet silmissä muuttavat muotoaan. Joskus selkeän hiutalemaisia ja ohittavat näkökentän nopeasti. Välillä pitkiä hitaammin liikkuvia koukeromaisia nauhoja kuin huolimattomasti tehtyjä nimikirjoituksia. Toisinaan pienen välähdyksen myötä. Huomenna tiedän enemmän.

Nuhasairaana olen kuunnellut paljon musiikkia, kepeää ja vakavaa YouTubesta ja levyiltä, jopa tv:stä RSO:n konsertti. Voi kuunnella hartaana tai myös taustamusiikkina. Tänään nuhalle potkut. Huomenna oltava skarppina.

Perjantaina Stadin Slangin oma bändi soittaa Musiikkitalon Black Boxissa. On kaikenlaista muutakin musaa. Taas kerron menomahdollisuuksista. Koska ihmeessä menisin mukaan?? Aikoo, aikoo, mikä se on? Minä!! Olenko saamaton vai haluton? Monta vuotta olen Slangiin kuulunut ja ylen, ylen harvoin osallistunut mihinkään.  Noissa tapahtumissa voisi olla joku tölikäläinenkin! Ehkä joku tuttu Messeniuksenkadun kulmilta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti