11. marraskuuta 2015

JÄLLEEN YKSI "INHIMILLINEN EREHDYS"

Luin taas, kuinka palvelutalossa on jätetty siellä asuva mieshenkilö hoitamatta "inhimillisen erehdyksen" takia. Informaatiokatkos, inhimillinen erehdys ja näin ei saisi tapahtua-sanonnat saavat minut takajaloilleni. Toivon itselleni pikaista kuolemaa, etten joutuisi virumaan mihinkään laitokseen  ikinä. Näitä ikäviä kokemuksia kuulee ja laitoksissa käydessä näkee.  Kiire on yksi syy, ettei mukamas ehditä. Aina on syy jossain muussa. Ihminen näissä paikoissa ei ole minkään arvoinen, siellä työskentelevät turtuvat ja tulevat välinpitämättömiksi. No, joskus pilkahtaa inhimillisyys joissakin paikoissa. Tämänkin olen nähnyt. Omaisen pitäisi olla päivittäin kosketuksessa laitoksen kanssa, osoittaa seuraavansa tilannetta, puututtava epäkohtiin, oltava läsnä. Kaikilla ei ole edes omaisia tai aktiivisia kontrolloivia ystäviä. Näitä tarinoita on Suomessa tuhansia. Tämä tämänaamuinen sanomalehdessä oli yksi niistä.

Minulle osoitettu kummallinen lasku! Nyt minua pompotetaan sen takia paikasta toiseen. Asianomainen paikka, josta alun alkaen on laskumääräys lähtenyt, pesi kätensä ja pyysi ottamaan yhteyttä kaupungin taloushallintoon. Lopulta pääsin sinne, kun olivat saaneet puhelimensa kuntoon, ja minun piti taas ottaa yhteyttä laskun määränneeseen paikkaan eli sinne, minne ensimmäiseksi olin soittanut. Siellä oltiin nyt koulutuksessa. Lopulta yhytin puolison entisen omasuihkuttajan ja vaadin selitystä saamaani laskuun. Minähän en ole koskaan edes ollut kaupungin hoitojen piirissä, miksi siis lasku mukamas yhdestä hoitokerrasta? Hoitaja lupasi selvittää ja palata asiaan. Odotan selitystä.

Eilen kaupungilla eli ruokaa Herkusta. Pullaa N:n kanssa kahvihetkeen. Pakkaaminen jatkuu. Eilen kävi myös muuttoarvioija. Tänään tulee toinen iltapäivällä. Hinnat suunnilleen ymmärrettävästi samat. Teen valinnan myyntiedustajan olemuksen ja käytöksen perusteella. Hän on edustamansa firman ensivaikutelma ja sehän on tunnetusti tärkeä vaikutelma.

7 kommenttia:

  1. me olemme muutoissamme käyttäneet Niemi-firman palveluja ja olemme olleet erittäin tyytyväisiä.

    VastaaPoista
  2. Jutta. Eilen juuri kävi Niemi ja olin jo hiukan kallellaan heihin päin. Myyntiedustaja siisti, kohtelias, kravatti ja puku. Forsman tänään, katsotaan sekin. Kiitoksia vielä kukista. Ovat Aalto-maljakossa kukoistamassa.

    VastaaPoista
  3. Hei. Sai myöskin oman sappeni kiehumaan. Oma mieheni oli muutaman päivän ilman minua sairastuttuani (ei saa tapahtua) ja kirjaimellisesti oli omissa liemissään. Eilen juuri kertoi, että ei kenelläkään ole aikaa. On ilman hälytysnappulaa, juomaa jne. Keskusteltiin jopa siitä, että tulee kotiin omalla vastuulla ja minä teen parhaani. Kamalaa. Ei meillä ole happiviiksiä, iv hoitoja, vac hoitoa täällä. Kotisairaala ei luultavasti ota miestäni asiakkaakseen, koska ei ole resursseja. (olen se joka googlettamalla kotisairaala löysin sivullesi). Tänään pitäisi olla taas vähän viisaampi jatkoa varten. Huh mitä vuodatusta. Toivon, että muuttosi sujuu hyvin. Mukavaa päivää sinulle. T. S

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anonyymi T.S, olen pahoillani, jos miehesi ei kotisairaalan piiriin pääse. Älä kuitenkaan anna periksi, taistele, näytä kyntesi. Voimia.

      Poista
  4. Hei. Olen näyttänyt kynteni mutta mieheni ei pääse kotisairaalaan. Tänään tuli tieto. Tässä tilanteessa myöskään ei voi mitään, että niin on sairas ja mitään ei ole tehtävissä.
    Ainoa on,että ei ole kipuja. Olen niin sanaton. T. Sanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanna. Olen todella pahoillani. Vaikeat ajat Sinulla, mutta ne on läpi käytävä. Voimia niin Sinulle kuin puolisollesi.

      Poista
  5. Kiitos ja hyvää viikonloppua.T. Sanna

    VastaaPoista