17. syyskuuta 2016

KAPULAETIKETTI

Luin netin Iltasanomista tänään, että kauppaliikkeissä on asiakkaiden kesken kassajonossa "kassaraivo". Näitä "raivoja" ilmenee nyt kaikkialla ja tämmöisestä en ollut aiemmin kuullut. "Raivo" koskee, kenen kuuluu laittaa kapula ostosten väliin? Edellisen asiakkaan vaiko jälkimmäisen? No, ryhdyin asiaa oikein miettimään, miten minä teen ja kyllä se niin taitaa olla, että laitan kapulan/ostosten jakajan edellisen asiakkaan jälkeen eli ennen omia ostoksiani. Jos kapula on jo laitettu, pääsen kuin koira veräjästä. Voi tietysti olla niinkin, että jos edellinen asiakas on epähuomiossa, säännöistä tietämättä, kapulan ostostensa jälkeen laittanut, niin ehkä silloin kuuluisi asiakkaan, joka ei ole vielä kapulaan koskenut, laittaa kapula omien ostostensa jälkeen. Ilmeisesti jokaisen asiakkaan kuuluu jotain kapulalle tehdä. Tähän kapulakäyttäytymiseen kyllä kuuluisi nyt jonkun ylemmän tahon asiatietoisen puuttua, että asiakkaat kassajonoissa tietäisivät tarkalleen, miten kapulaetiketti toimii.

Ischialta tuli kortti. Siinä lukee, että Angela Merkel mielellään lomailee siellä. Kuin myös aikoinaan Michelangelo tapaamassa Vittoria Colonnaa, aatelisnainen ja runoilija, salaa. Ischialla vielä tietysti täysi kesä kuten koko Napolinlahdella. Meillä pukkaa syksyä täällä oikein toden teolla. Aion mennä ottamaan asiasta tarkempaa selkoa roskiskeikalla.

Ensi viikolla jonkunmoista ohjelmaa ja seuraava kuuluu verikokeelle ja tohtorikäynnille. Sitten onkin tämä syyskuu kulutettu ja kaluttu loppuun ja siirtyminen lokakuulle on ankara tosiasia. On alettava miettiä niitä uusia mykiöitäkin. En ole asiaan ylen innostunut, mutta en tokikaan halua näköni alkavan hämärtyä. Pitää nähdä  kirkkaasti, että osaan oikean kapulakäyttäytymisen kassajonoissa.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti