4. helmikuuta 2015

KOTISAIRAALA ON HIENO JUTTU

Kotisairaalan hoitaja kävi. Oli mukavaa jutella, kertoa omaishoitajan huolista, kaupungin toimista ja mitä niissä omaishoitajan kantilta katsottuna olisi parantamisen varaa. Hän vaihtoi myös puolison luomen siteen. Jälleen kuukauden kuluttua hoitaja tulee taas. Järjestely sopii minulle ja antaa turvallisuuden tunnetta, että joku minun lisäkseni huolehtii. Toki voin myös Kotisairaalaan soittaa milloin vain, jos on huolia tai kysyttävää. Hieno juttu.

Eilen olin oikein viitseliäs. Imuroin. Olen jo hyvin oppinut pitämään rollaattoria lähettyvillä imuroidessani ja voin vaikka istahtaa sen päälle, jos väsähdän. Kiillottelin vielä huonekalujen puupinnat pölyjä pyyhkiessäni. Sitten nautin työn tuloksista häpeämättömän onnellisena. Kohtapuoliin lounaan laitto. Otin pakastimesta kuhafileitä. Huomenna tuoreempaa ruokaa Herkusta. On tuuraajapäivä.

Oma läppäri toimii ja minun on luovuttava punaisesta kauniista lainakoneesta, vaikka haluaisinkin sen pitää. Jos luopuisin uuden pöytäkoneen ostamisesta ja hankkisin vain toisen läppärin varakoneeksi? Tuumaillaan. Kysyn M:n mielipidettä.

Norjassa aletaan saada myös tarpeeksi kerjäläisistä. Miettivät, jos kerjääminen ja kerjäläisten auttaminen kriminalisoitaisiin. No, tietysti on vastustajia jos puolustajiakin. Itse olen alusta asti ollut sitä mieltä, että Suomessa kertakaikkiaan kiellettäisiin lailla julkinen kerjääminen. En hyväksy ollenkaan tämmöistä tienistitapaa, kun vielä tiedetään kerjäämisen olevan kaikkea  muuta kuin vilpitöntä avunpyyntöä.

Pikkupakkasta ulkona. Roskiskeikka kertoi. Ennen vanhaan helmikuu oli kuukausista kylmin. Nyt eivät välttämättä vanhat merkit paikkaansa pidä. Piha oli liukas. Huolto tuli hiekkakoneella levittämään  "hiekkaa", joka ei ole hiekkaa nykyisin. Pienen pieniä kiviä, jotka pyörivät jään päällä, tarttuvat kengän pohjiin ja kulkeutuvat sisälle. Miksi ei levitetä oikeaa hiekkaa kuten ennen?















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti