24. elokuuta 2020

SANOISTA TULEE LAUSEITA

 Hirmuinen vimma kirjoittaa. Ei enää pitkiä taukoja, joiden aikana voi miettiä, jatkanko blogin kirjoittamista. Minä jatkan. Luultavasti.

Eilen laitoin pitkästä aikaa kunnon ruokaa. Kuorin ja pilppusin juureksia ja sipulia ja suippopaprikoita. Paistoin ne pannulla ja se kesti kauan, mutta hyvää tuli. Proteiinia sain broilerista, jonka myös valmistin alusta loppuun. Piti pukea oikein esiliina. Olin jostain lukenut, että lisukesalaatin määrä lautasella on korkeintaan 1,5 desilitraa. Laitoin vallattoman silmämääräisesti. Kannoin koko jutun juomineen olohuoneeseen. Söin ja katselin tv:stä Paavo Pesusientä. Mitään ei pudonnut lattialle, kun olin huolellinen, vaikka sohvapöytä on matala.

Tänään on pakko saada hedelmiä  tai marjoja tai molempia. Postilaatikkoon Italian kirje, joka painaa 137 grammaa. Kiva punnita kaikkea. Vaaka ei enää ole semmonen iso, vaan yhtä litteä kuin nykyiset matkapuhelimet, eikä kokokaan ole suuri. Ostin sen kerran, jos satun tarvitsemaan. On hyvä olla olemassa sitä varten.

Ajattelin illalla katsella Paholainen pukeutuu Pradaan ja ihan Meryl Streepin takia. Mutta kun olen sen jo kolmesti nähnyt, ei tuntunut tarpeelliselta. Sama juttu Forrest Gumpin kanssa. Nyt Tom Hanksin vuoksi. Mutta kun sekin leffa on nähty moneen kertaan, jätin väliin. En katsonut mitään. Painoin kaukosäätimen vihreää nappulaa ja kuvaruutu pimeni.

Mietin, kumman herran kanssa menen vuoteeseen, Lauri Viidan vai Ernest Hemingwayn. En mennyt kummankaan. Menin Alexander McCall Smithin kanssa. Hän ei pystynyt pitämään minua hereillä, Melatoniini voitti ja rupesin nukkumaan ja heräsin tunnin kuluttua. Valvoin ja noiduin monta tuntia. Minun pitäisi asua keskellä metsää omakotitalossa, jossa voi elää äänekkäästi öisin. Soittaa vaikka pianoa, jos sellainen olisi ja osaisin soittaa. Urkuharmoninkin olen myynyt jo vuosia sitten. Sen osti eräs puolituttu pappi. En osannut silläkään soittaa kuin vain Ukko Nooan. Satun asumaan kerrostalossa ja semmosessa pitää viettää siivoa yöelämää. Yörauha on klo 22-7 ja se oli taloyhtiön vastikään asukkaille lähetetyssä sääntöpaperissa oikein korostettuna.

Onkohan torikauppiaalla vielä mansikoita?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti