12. huhtikuuta 2017

TÄÄLLÄ OLEN TULOKAS

Muutama päivä kirjoittamisessa paussia. Ei mitään erityistä syytä moiseen käyttäytymiseen, ehkä ei ole ollut edes entisen kaltaista asiaa tai laiskamato  iskenyt tai...  No, on ollut läppärin ulkopuolistakin tekemistä. On kellokeskiviikko, mutta ei minulla ole karjaa, ei kelloja karjan kaulaan.

Stadissa eilen. Laitapuolenkulkija pyysi "rahaa bussimatkaan". En antanut. Mihin mies bussilla, en tiedä. Sen verran elämää nähneenä  tässä kuitenkin, että luulen hänen keräämiensä rahojen kanssa yrittävän saada lähimmästä Alkosta kurkun kostuketta. Voin olla väärässäkin. Ostin keltaisia tulppaaneja Horstin tekemään siniseen keramiikkamaljakkoon. Dreijalla pyöritelty käsin rakastavin.

Vaalit suoritettu ja tiedämme, kuka valtuustoihin jäseneksi ja kuka varalle. Näillä eväillä kuntia ja kaupunkeja sitten johdetaan. Joku helsinkiläinen jo lupasi poistaa ainakin pääkaupungista rasismin. Ehkä se on helpommin sanottu kuin tehty, mutta ajatuksena kunnianhimoinen.

Hajamielisyys kostautuu. Järjestäytyessäni eilen lähtöön, jäi avain sisäpuolelle painettuani oven erittäin huolellisesti kiinni. Soitin huoltoon, josta mies tulikin aivan pian. Piti todistaa henkilöllisyys. Eihän sitä tiedä, vaikka mammarainen tämmöisellä konstilla pääsisi vieraaseen kotiin varkaisiin. No, maailma on mennyt tämmöiseksi. Näytin henkilöllisyystodistuksen. Mies totesi, että minä olin minä ja avasi oven. Otin avaimen ja lähdin Stadiin. Matkalla kuitenkin teetin lisäavaimen, jota pidän laukussa, jos avain jälleen joskus jää naulaan. Katajanokalla tämä tapahtui yhden kerran siellä asuessamme. Eikä henkilöllisyyttä tarvinnut todistaa. Huoltomiehet tunsivat. Täällä minä olen vielä tulokas.



2 kommenttia:

  1. Hei, Friidu. Tarina jatkuu taas...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Sinullekin. Tuo M hiukan vihjaisi, kuka olet. Jos olet luulemani, kurkistin blogiasi ja kurkistan vastakin. Tai oikeammin: luen. Menenkin sinne nyt heti.

      Poista