11. tammikuuta 2022

TAAS PIENIÄ VASTOINKÄYMISIÄ

 Jälleen valvottiin. Ei mitään tolkkua. Olin pirteä kuin peipponen. Yritystä nukkumiseen  ollut moneenkin otteeseen ja useita temppuja tehty. Ei vaan tullut. Uni. 

Stockmannilla en ole käynyt ja jos menen, pidän visusti laukustani kiinni, ettei kukaan pääse sitä tutkimaan. Jos kuitenkin pääsisi, silloin minulla on asiaa muulle henkilölle kuin "päivystäjän ominaisuudessa" olevalle, joka siis minulle soitti ja selitteli taannoin tapahtunutta, josta olen edelleen tuohtunut. Vaikka puhelimessa sanoin unohtaneeni jo koko episodin. En ole. Tässä kohdin olen pitkävihainen.

Ei ole mitään luettavaa. Eikä tarvitsekaan. En halua lukea. Ehkä en lue enää koskaan. No, Helsingin Sanomia päivittäin. Mutta en kuolinilmoituksia. Olen katsellut Indya tv:ssä. Harrison Ford, jonka lierihattu pysyy päässä vaikka mitä tapahtuisi. Oli raahattu Sean Connery Indiana Jonesin isän rooliin elokuvassa Indiana Jones ja viimeinen ristiretki  vuodelta 1989, ohjaaja Steven Spielberg. Conneryllakin oli hattu, mutta se pystyi putoamaan. Tämä tapahtuu minunkin lierihatulleni.

Menin Herkkuun ostoksille. Hirmuinen määrä. Kortti ei kelvannut. Maksu hylätty. SYY????  Soitin pankkiin. Sanottiin, että olen vastannut joihinkin pankin esittämiin kysymyksiin väärin. Kysymykset olivat viikkoja sitten. Virkailija pani kortin toimimaan. Sain ostokset, mutta on soitettava pankkiin uudestaan. En ole vielä soittanut. Kiukuttelen ensin vähän aikaa. Kortin käyttö suljettu parin pankin mielestä väärän vastauksen takia!!!!  Kiukuttelen vielä hetken.

Englannin kurssi pannaan etäopetukseen. Homma pitää opetella, miten se ensinnä pannaan alulle. En ole aikaisemmin koneeni kameraa käyttänyt. Saas nähdä, mikä soppa tästäkin syntyy. 




2 kommenttia:

  1. Näin oululaisittain kaksi ensimmäistä lausetta menis että: jälleen valavottiin, ei mittään tolokkua :-) Tämä oli vain ystävällismielinen viesti jo pitkän aikaa lukeneelta, harvoin kommentoivalta. Tykkään sun tyylistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia, joonasn! Oulu minulle tuttu kaupunki, usein olen ollut. Sydänystäväkin siellä. Tänään juuri soiteltiin. Minä tiedän tämän:ookko nää Oulusta, pelekääkkö... Tiedän Toripoliisinkin!

      Poista