17. maaliskuuta 2021

ÄRSYTTÄVÄ PÄIVÄ

 Olin juuri saanut itseni apteekin sisäpuolelle, kun taas päälle hyökättiin: "Etsittekö jotain tiettyä?"  Vastasin etsiväni. Kysyjä kohotti molempia kulmakarvojaan hiusrajaan asti ja onnistui näyttämään odottavalta. Siinä sitten katselimme toisiamme ja minä siirryin hiukan taaemmaksi ja ainakin omasta mielestäni kohteliaasti maskin suojassa sanoin selviytyväni yksin ja lupasin kysyä, jos en. Hän makusteli vastaustani katsellen minua arvostelevasti ja siirtyi, ainakin siltä näytti, jäykin jaloin ja vastentahtoisesti hiukan kauemmaksi päästämättä minusta katsettaan. Otin hyllystä tarvitsemani kaksi asiaa ja menin kassalle, jonne myös äskeinen auttamaan pyrkivä henkilö tuli tarkasti seuraten, mihin tavaraan olin päätynyt ilman apua. Ennnen kuin kassa ehti kysyä, sanoin, etten ole kanta-asiakas. Muita kysymyksiä ei minulle tehty ja maksettuani poistuin. 

Herkussa ei kukaan kysynyt, etsinkö jotain tiettyä, vaikka en siellä muuta tehnytkään. Pakastealtaasta en onnistunut saamaan haluamaani, koska se oli syvällä pohjalla, enkä minä ole pituudella siunattu. Lähdin etsimään auttajaa. Missä he nyt olivat??? Lopulta kerroin huoleni kassalle, joka oli minun pituiseni, mutta lähti urhoollisesti pakastealtaalle.  Hyppäsi reunalle roikkumaan, huitoi jaloillaan, ojentautui ja sai haluamani tavaran. Kiitin häntä kauniisti. Pois lähtiessäni huomasin, ettei Chez Janet enää ollut myymässä macaroneja, vaikka yksi ranskalaismyyjistä vakuutti heidän olevan "until June".

Tänään on ankaraa ruuan laittoa. Tarpeet ostin. Joukkoon kuuluu jälleen yksi keitto, muita ei nautita lusikalla. Yritin organisoida niin, ettei tällä viikolla tarvitse enää mennä kovasti autioituneeseen ostoskeskukseen. Oli orpo tunne siellä pasteerailla. Pankkiinkaan ei ollut jonoa. Ovessa lukee "kassa-asiat klo 10-14. Ovella seisovalle tiukkailmeiselle tyttelille vastasin hänen kysymykseensä  sekä viitaten lappuun, että on asiaa kassalle. "Nosto vai pano?", ulvahti tytteli. Pitääkö näin tarkasti eritellä syy päästäkseen pankkiin? En suostunut vastaamaan. Kaivoin hyytävän äänen esille ja kerroin olevani aivan varmasti a) pankissa (tätäkin on kerran kysytty: oletteko aikeissa tulla pankkiin?) ja b) tiedän kuviot ja olen edelleen kassa-asioissa. Tytteli antoi vuoronumeron ja sanoi, että jos olisin heti vastannut, helpottaisi se hänen työtään. Minähän olin jo vastannut!!!! Jouduin hetken odottamaan. Salissa oli vain yksi pankkivirkailija. Mietin, että onko hän nyt nostoon erikoistunut vai panoon? Ja missä se toiseen asiaan erikoistunut virkailija on? Päästyäni kassalle, selvisi hänen hoitavan sekä nostoja että panoja. 

Siirtäisinkö tilini johonkin toiseen pankkiin?



2 kommenttia:

  1. Ovat nuo tuollaiset kysymykset tosiaankin ärsyttäviä. Minä vastaan myöskin aina, että jos tarvitsen apua, pyydän sitä itse ja ihan varmasti. Pankissa sisällä en ole tarvinnut käydä muutamaan vuoteen, mutta jos sielläkin on tuollaista "palvelua" niin toivottavasti en tarvitse käydä edelleenkään.

    VastaaPoista