2. maaliskuuta 2022

NUKKUMINEN ON IHANAA

 Voi pojat!!! Olen nukkunut seitsemän maailman ihaninta tuntia! Tohtori kirjoitti unilääkkeitä ja minä kävin apteekissa. Voiko olla tämän parempaa tunnetta? Ei edes Ukrainan varjo sitä himmennä.

Italiasta tuli kortti, jonka kuvapuolella Henry Holidayn Dante and Beatrice. Selitys juuri sen kortin lähettämiseen oli, että kun olen lukenut Danten  Jumalaisen näytelmän. Tunnustan, etten aivan kokonaan. Iso osa Paratiisista jäi kesken. Otin jälleen kirjan hyllystä ja kovasti yritin, mutta runomitta ei enää ainakaan tällä kerralla oikein ja oikealla tavalla sujahtanut tajuntaani.

Venäjän hyökättyä Ukrainaan ja todetessani ukrainalaisten vastarinnan, olin melko varma, että pitävät pintansa ja ajavat vihollisen tiehensä. Nyt näen asian mustana ja Ukrainan käy kalpaten. Ylivoima liian suurta. Säilytän kuitenkin pienen toivon kipinän. Ehkä se leimahtaa. Sormet ristiin! Miksi ihmeessä Putin alkoi keittää tällaista soppaa?

Englannin tunti tänään. Enpä näytäkään nyt nuutuneelta. Lopetan muuten Farfars pepparkakorien syömisen. Tunnustin lääkärille tämänhetkisen paheeni ja pyysin pitämään pikaisen luennon piparien vaarallisuudesta liittyen lihomiseen. Hän pyysi vakavasti minua luopumaan paheestani. Kaupassa eilen en edes katsellut keksihyllyyn päin. Ostin hedelmiä tavallista enemmän. En rypäleitä enkä banaaneja. Aloitan tositarkoituksella kaiken taas kerran alusta ja tavoitteena on päästä siihen, missä jo olin.

Menen suihkuun ja alan valmistautua enkun tunnille.

6 kommenttia:

  1. Onnea hyvistä yöunista ja energistä viikon jatkoa sinulle!

    VastaaPoista
  2. Oikein hyvä, että sait reseptin unilääkkeeseen ja että se vielä alkoi heti auttmaan. Toivottavasti enkun tuntikin sujui mukavasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, Marjatta, oikein hyvä. Englantikin sujuu. Kiitos kommentista ja mukavaa alkukevättä.

      Poista