1. joulukuuta 2011

JOULU TULI SYDÄMEENI

Kun olin ajatellut viettää jouluttoman joulun ja hiukan sitä itsekseni perustellutkin,otin keittiötikkaat ja kiipesin ottamaan joulutavarat kaapin kahdelta ylähyllyltä.Panin ulko-oveen kranssin,olohuoneen ikkunaan ledvaloin varustetun jääkiteen ja tänään parveke saa joulupuun.Kaiken muunkin otin esille ja innostus sen kuin kasvoi.Totta maar joulua pitää olla! Ruokapuolen kyllä jätän muitten huoleksi eli ostan valmiina muut paitsi sianpalan,jonka lykkään uuniin.Huomenna Naisten Joulumessuilta kakut,piparit,herrasväen- ja lusikkaleivät,joulukortit sun muut.Joulu on vallannut mieleni! Ehkä olisin tästä jäänyt paitsi,jos en olisi alkanut pohtia joulua ilman joulua.Ajatus sinänsä ei olisi ollut paha,mutta toteutan sen ehkä vasta vuoden kuluttua.

"Minä olen hälinä ja iloinen vilske
sinulle,häliseväinen ystäväni.
Minä avaan ja suljen ovia,sytytän ja sammutan valoja,
juoksen edestakaisin,
käyn kauppaa (moralistien murheeksi),ostan ja myyn,
annan ja saan.
Leivon piparkakkuja,siivoan,postitan,käärin paketteja.
Minä olen sinun hyvä osasi,
ilon kupliva viini
sinulle,joka juokset hämärästä
kohden valaistua ovea."

(Lassi Nummi:"Minä olen joulu")

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti