10. heinäkuuta 2013

KESKELLÄ VIIKKOA

Kummityttö tyttärineen on tulossa avittamaan raihnaista kummitätiä. Aamukahvi lisukkeineen juotu. Minä tässä vielä hörpin loppuja mukista. Puoliso kuuntelee Antti Tuurin Bospor express-kirjaa, joka eilen kolahti muitten tilaamieni äänikirjojan kenssa postiluukusta. Tuurihan otti ja lähti tämmöisellä luxusjunalla Istanbuliin. Olen aina näistä junista haaveillut, toivonut jossakin niistä joskus matkaa tekeväni. Niitähän on jokaisessa maanosassa kulkemassa milloin milläkin reitillä. Ja nyt on Antti Tuurin vuoro kertoa kokemuksestaan. Ollapa mukana!

Eilen oli nivelrikko lonkassa hankalalla tuulella. Tänään taas parempi. Hyvä niin, etten kovin raunioituneelta näytä, kun tytöt tulevat. Puolisoa olen visiittiin valmistanut, että osaisi sylikummilapsensa vastaan ottaa asiallisella ja ystävällisellä tavalla. Kun tämän lapsen ristiäisiä puuhattiin, ihmeteltiin, sopiiko mies olla sylikummina. Sopi. Pappikin oli sitä mieltä. Minä olen sitten se toinen sivullisempi kummi. Tytön ollessa pieni, täytimme paremmin kummin velvollisuudet ja sitten vuosien vieriessä jotenkin herpaannuimme. Johtui osin siitäkin, että tyttö lähti Italiaan opiskelemaan ja hänestä tuli italiankielen opettaja. Nykyisin asuu taas Helsingissä puolisoineen ja tyttärineen. Olemme tiiviissä kosketuksessa, kuten tämänpäiväisestä avunannosta ja yhteisymmärryksestä voi päätellä. Muista kummilapsistani olenkin vieraantunut heidän aikuistuttuaan.Huono minä.

Eiliset pesijähoitajat kävivät mukisematta roskiksella ja vievät vielä kuulemma kantamalla viikottain ylimääräiset vaippapaketit pois. Kunnalla kun ei ole tämmöiseen tarkoitukseen autokuljetusta, vaan lahjoittajan pitäisi itse tavarat toimittaa. No, minä en toimita nykyisin vielä autottomana ihmisenä, enkä näillä luilla muutenkaan. Olisin pannut roskiin, joka olisi kyllä ollut silkkaa tuhlausta. Kotihoidossa kun aivan varmasti on vanhemman väestön keskuudessa vaipan käyttäjiä asiakkaina.Vaipoissa aloitamme tämän elämän ja usein myös niissä sen päätämme.Näinhän se menee.

Hyvää tätä  pilvipoutaista (ainakin Katajanokalla) keskiviikkopäivää! 










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti