19. syyskuuta 2012

BEROCCA

Ystäväni C piristyy Berocca-poretableteilla.Ottaa sellaisen aina,kun väsymys iskee.Kehuu että tehoaa.Olin eilen apteekissa ja ostin Berocca-tabletteja.Farmaseutti vakuutti,että ovat maineensa väärti,kun olin epäileväinen.Olen aina epäileväinen,kun sanotaan tabletin elostuttavan ihmistä.Ostin pienimmän pakkauksen.Tunsin väsymystä heti kotiin palattuamme ja otin Berocca-poretabletin.Oli muuten elämäni ensimmäinen poretabletti.Se sihisi vedessä ja muodosti kuplia ja värjäsi veden kammottavan keltaiseksi.Farmaseutti oli sanonut orange-tabletin maistuvan hyvältä.Lisäsi,että vaikutuksen tulemiseen menee puoli tuntia.Otin aikaa.Istuin ja odotin.Sitten aloin valmistaa lounasta ja aikaa oli taatusti kulunut enemmän kuin puoli tuntia.Ei mitään muutosta.Väsytti aina vaan.Mutta kun on hommat tehtävä,päätin unohtaa että olen väsynyt.

Illalla soitin C:lle ja kerroin olevani syvästi pettynyt Berocca-tablettiin sekä vielä apteekin farmaseuttiin.Olen nyt lukenut Beroccan tuoteselostuksen eikä siinä puhuttu mitään pirteäksi tulemisesta.Mutta kerrottiin Beroccassa olevan vitamiineja,calsiumia,magnesiumia ja sinkkiä.Otetaan  vitamiinien ja sinkin puutostilaan.En edes tiedä,podenko tällaista tilaa.Tuoteselostuksissa minua aina pelottaa sana HAITTAVAIKUTUKSET.Berocca voi aiheuttaa häiriöitä ruuansulatukseen.Allergisetkaan reaktiot eivät ole poisluetut, nielun turpoaminen ja ihottuma.No,nieluni ei ainakaan eilen turvonnut,eikä näppylöitä tullut edes suklaasta,jota söin.Ruuansulatuskin tuntui toimivan kuten ennen.Olin suunnattoman helpottunut.Nyt minulla on yhtä vajaa pakkaus Beroccaa,enkä tiedä,mitä sillä teen.Panisinko oikein paljon  vettä astiaan ja kuuntelen, kuinka kaikki 14 tablettia sihisee? Vai luotanko synnynnäiseen optimistisuuteeni ja otan toisen? Jos vaikka elimistöni oli niin ällistynyt uutuudesta,että ei reagoinut siihen,että minun kuuluu tulla sirkeäksi ja virkeäksi.Harkitsen asiaa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti