15. huhtikuuta 2020

VAKUUTTAVAA PUHETTA

Puhelimella en päässyt Stockmannin asiakaspalveluun "kaikki asiakaspalvelijamme ovat nyt juuri varattuja..."  Odotin 21 minuuttia ja suljin puhelimen. Tunnin kuluttua sama. Lähdin paikan päälle. Kassassa sattui olemaan "päivystävä" henkilö. Olin siis sitä mieltä, että verkottomia kanta-asiakkaita syrjitään -20% alennusasiassa. Kun tavaratalo kuitenkin on auki ja toimii koronankin aikana. Ei kaikilla ole tietokonetta, kaikki eivät käytä verkkoa. Päivystävä henkilö oli samaa mieltä tai sitten minä puhuin vakuuttavasti. Sain alennuksen!  Sain myös lahjan parfyymiosastolta, kun ostin samaan alennussyssyyn Diorin hajuvettä. Että mä olen hyvä!

Ulkona vihmoi vuoroon auringonpaisteen kanssa lunta. Kukaan ei yskinyt lähelläni ja turvarakoakin suurinpiirtein noudatettiin. Ostoskeskuksessa aiempaa enemmän ihmisiä. Kansaa alkaa kyllästyttää. Minä kyllästyin jo ajat sitten. Nyt on taas hedelmiä kotona. Tuli heti turvallinen olo.  Toimituskatkoja Herkussa. Jotkut hyllyt typötyhjiä. Väliaikaistako? Vai loppuuko ruoka kaupoista? Mitäs sitten tehdään?

En ole vuosiin mässäillyt pääsiäisruokien kanssa. En tänäkään vuonna. Mutta pääsiäisen jälkeen eli eilen ostin Herkusta valmiin karitsanpotkan punaviinikastikkeessa. Kotona pakastin sen. Jonain päivänä siis mässäilen post festum. Nyt odottelen kaniinin sulamista jääkaapissa. Ostin sen kerran ja pyysin lihamestaria poistamaan pään, koska kani katseli minua. Lihamestari teki työtä käskettyä ja hymyili ymmärtäväisesti. Laitan kanipataa.

Nukuin taas yön huonosti eli en juuri ollenkaan. Kahviakaan ei tee vielä mieli.  Päivä tästäkin kuitenkin tulee. Hissun kissun olemista. Ensi viikolla pakko uskaltautua metroon ja stadiin.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti