27. lokakuuta 2015

ETSIVÄ LÖYTÄÄ

Eilen päätökseni mukaisesti olin seikkailemassa. Ensin ratikalla ja sitten metrolla, koneportaita ja hissejä siinä ohessa. Tutustuin Itikseen harhailemalla ja kyselemällä, eksymällä ja löytämällä. Tarkoitus oli päästä mutkattomasti taas yhden asunnon näyttöön sitten aikanaan, kun näyttö on. Metroasemilla seisoskelin väärällä puolella. Taas ylös ja alas taas. Katselin metrossa ihmisiä. On totta, että me suomalaiset emme koskaan istuudu kenenkään viereen, jos mahdollista. Kartamme katsekontaktia ja mietimme itseksemme syntyjä syviä poissaolevan näköisenä.

Itis kuhisi muunmaalaisia, oli burkaa ja vähän vapaampaa asua. Kieliä joita en edes tunnistanut. Rollaattoreita muillakin, sähkö- ja käsikäyttöisiä pyörätuolia, vanhoja ja vaivaisia ihmisiä. Seinillä lappuja, joissa luki "kerjääminen kielletty". Kukaan ei kerjännyt. Kaikilla oli joku päämäärä. Kulkivat määrätietoisesti, eivät hapuillen kuten minä. Minullakin oli päämäärä, kunhan pääsisin kauppakeskuksesta säällisesti ulos. Sitten kilometrin pituista katua kohti sitä päämäärää. Jep, löytyi! Ja ihan itse!

Olin niin onnellinen onnistumisestani, että ostin Hesburgerista hampurilaisen ja Arnoldsista donitseja. Kävin myös Itäkeskuksen K-citymarketissa. Leipäosastoon mahtuisi pari, kolme pientä pullapuotia. Pasteerailin ympäriinsä ja aloin ykskaks uskoa tulevaisuuteen, ostin ensivuoden kalenterin. Lopulta olin nelosessa ja annoin auringon paistaa väsyneille kasvoilleni. Olin aivan puhki.

2 kommenttia:

  1. Paljon onnea! Asunto taisi löytyä, jos rivien välistä oikein ymmärsin. Sinulla on mahtunut paljon tapahtumaa pieneen ajanjaksoon. Kuluttavia ja voimaa vieviä. Ja muuttoonkin pitäisi kerätä voimia. Mutta se on kuitenkin positiivinen asia.
    Voimia ja aurinkoa päiviisi.
    Ps. Olen noin kuukausi sitten alkanut kirjoittaa uutta blogia Tuula's life. Jos joskus joskus sinulla on aikaa kurkata sinne, niin mukavaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuula, olen minä viivähtänyt uudessa blogissasi. Ei vielä asuntoa, vaikka hössötänkin. Kävin Itäkeskuksessa katsomassa, mutta... Pitäisi nähdä vielä kerran ja ottaa ystävä asiantuntijaksi mukaan.

      Poista