5. elokuuta 2014

VIIMEINEN NÄPPÄINMATKAPUHELIN

Minulla on uusi matkapuhelin. Edellinen otti ja simahti. Se vaati usein kesken kaiken pin-koodia  ja kyllästyin aina kaiken alusta alkamiseen. Niinpä marssin suuren tavaratalon matkapuhelinosastolle ja kuvittelin olevani vallan pökerryksissä valinnan runsauden edessä. Tahdoin näppäinpuhelimen, joita suuressa tavaratalossa oli tasan yksi kappale valittavana. Hipaisupuhelimia oli joitakin. No, olihan sinne tulossa näppäimilläkin varustettuja, mutta koska...

Ostin sen viimeisen ja olin jälleen kerran suuren tavaratalon palveluun tyytymätön. Mihin se on menossa? Muistojen joukkoon? Olen edelleen sitä mieltä, että asiakas on bisnesmaailmassa tärkein ja palveluun satsattava kaiken muun edellä., tingittävä jostain muusta, mutta ei tokikaan meidän asiakkaiden kustannuksella. Suuresta tavaratalosta ja sen nykyisestä ahdingosta on puhuttu ja kirjoitettu pilvin pimein. Tavaratalo kyselee asiakkaiden mielipiteitä ja meistä jokikinen on moittinut myyjien, kassojen ja palvelun vähenemistä. Minäkin vastasin kyselyyn ja annoin tulla. Suuren tavaratalon kuolinkamppailu on alkanut. 

Puolison mukana huomenna tulee nostolaite, fysioterapeutti ja kotiavusta kaksi henkilöä opiskelemaan nosturin käyttöä. Tämä viimeksi mainittu minua huvitti. Mitä sitten, jos huomiset kotiavustajat oppivat, kun pesupäivinä tulee aina eri ihmiset?  Luotetaan kuulemma informaatioon. Huvituin lisää. Kun ei kerran informaatio mene perille, että puoliso on sairaalassa, vaan tänne tullaan aina kunnallisesta ruuanlämmittäjästä lähtien (se ei tosin edes meille kuulu), niin mitenkä ihmeessä tieto kulkeutuisi yhden nostolaitteen käytöstä aina seuraaville pesijätytteleille? Komedian ainekset ovat koossa!

Sitten vielä meille tuputettiin sairaalan puolelta  kodinhoitokäyntejä kolmet päivittäin. Mitä tulevat tekemään, kysyin sairaalan edustajalta? Vaihtavat vaipan, kuului vastaus. Onneksi sain tämän kumotuksi ja jatkamme vanhaan malliin yhden kerran viikossa-tavalla. Sairaalassa menin myös lääkärin puheille  varmemmaksi vakuudeksi peruuttamaan moiset aikeet, vakuuttamaan taitoni vaipan vaihdossa ja että olen tehnyt sitä jo vuodesta 2003 alkaen. Myös vuoteessa. Sain vakuutettua ja kiitin tohtoria hyvästä hoidosta. Kerroin olevani hyvin tyytyväinen ja kiitollinen kaikinpuoliseen hoitoon osastolla ja tämä tuli suoraan sydämestä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti