7. toukokuuta 2019

IHANAA, IHANAA, IHANAA !

Ihanaa, mä olin Stadissa! Enkä epäonnistunut uuden matkakorttilukulaitteen kanssa. AB:tä painoin. Pasteerailin ensin Nespressoon Keskuskadulla, sieltä Stockmannin hattuosastolle, jossa minua palveli hämmästyttävän ammattitaitoinen myyjä. Aivan kuin joskus ennenvanhaan. Hattuostosten jälkeen ajelin hissillä seitsemänteen kerrokseen First Loungeen espressolle ja sieltä hissillä alas Herkkuun. Petit four-leivoksia. Sitten metroon ja kotiin. Ateneumin käynnin jätin toiselle päivälle. Nautin jokikisestä sekunnista. Tyylikkäitä ihmisiä, kohteliaita ihmisiä, joka tarkoittaa, että herrat avasivat minulle ovet, Aleksilla musiikkia ja kellon alla treffejä.Viileä kevätsääkään ei minua haitannut. Aurinko paistoi. Panin aurinkolasit nenälle ja nuuhkin ihastuneena Helsingin ilmaa. On se niin, että minun paikkani on juuri siellä!

Kaupunginmuseo lähetti kutsun Toista mieltä!-näyttelyn avajaisiin. Näytteillä viiden helsinkiläisen taiteilijan teoksia. Näyttelyn avaa lääketieteen tohtori Ilkka Taipale. Tuskin menen. On kuitenkin kiva saada kutsuja.

Nordenskiöldin kirjan olen lukenut loppuun. Koillisväylä läpikäyty. Jäihin juuttumista Vegan kanssa, kuukausien oleilua hiljaisessa jäämaailmassa. Nyttemmin pääsee helpommin. Eikä miehistöjen uhkana ole enää keripukkikaan. Sitten siirryin takaisin Amerikkaan, mitä siellä on tapahtunut ennen kuin Kolumbus sen "löysi".

Nyt nautin yhden Petit four-leivoksen ja sen kanssa suklaisen espresson. Huomenna odottelen kirjettä Italiasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti