Jos nyt muutaman rivin taas kirjoittaisi, kun kesäkuukin on pian loppumassa. Keskikesän juhla oli ja sen vietin varsin hissukseen kotona. Ei edes ruokapöytä prameillut juhannuksen herkuilla. Tein myskikurpitsakeittoa. Olen taas kallellaan soppien puoleen. Samalla tulee viikottainen parin päivän kasvispäivä vietetettyä. Ei ihminen tarvitse lihaa jokaisena päivänä. Kirsikoita ahmin hullun lailla. Pari litraa katoaa hujauksessa maaruun. Sopivaa syötävää jalkapalloa katsellessa. Olen jopa nähnyt näitä meidän ajassamme öisiä kamppailuja. Kun ei nukuta, voi hyödyntää unettomuutta tuijottamalla tv:tä ja ihmetellä harvoin tapetilla olevia maita. Niin että oppii samalla. Aina kannattaa edistyä, saada tietää uusia asioita, laajentaa tietämystä.
Jahkailen kaupungille menoa. Olisi mekkoilmakin, niin ja lierihattuakin voi käyttää. On se niin lystiä tämä suviaika. Roskiksella tapasin talossa asuvan kuvataiteilijan. Juttu luisti ja kotona tutkin googlen avulla taiteilijasta lisää tietoa. Näyttelyitäkin on ollut, haastatteluja ja avoimena ihmisenä kertonut elämän nurjistakin puolista. Ei aina ole ruusuilla tanssittu. Ehkä tapaamme vielä roskiksella.
N:n kanssa sovin Espikselle menosta vielä tämän kesän aikana. Pitäähän siellä kerran tai kaksi käydä. Katsella muita pasteerailijoita, vilkaista, onko Eikka vielä jalustallaan ja pitävätkö lokit Runebergin päätä epäkunnioittavasti levähdyspaikkanaan. Niin ja onhan niilä nurkilla aikoinaan suurtakin paheksuntaa saanut Havis Amanda, jota me nykyisin jo suurella ilolla ja ylpeydellä katselemme ja turisteille esittelemme. Joku, muuten, kirjoitti HS:ssä, että Kauppatorilla kaupataan sellaista Helsinkiä, jota ei edes ole. Ei meillä jokaisena yönä revontulet taivaalla leiskua, eikä porot tallustele kaduilla, eikä moni muukaan asia ole totta, mitä postikorteissa ulkomaalaisille kaupustellaan. Lappi on kaukana Suomen pohjoisosassa neljän tuulen lakkeineen, eikä Joulupukki asu Stadissa. Eikö esiteltäväksi kelpaa todenmukainen Helsinki?