26. tammikuuta 2018

HERKKU SAA PISTEET

Olin Itäkeskuksen S-ryhmän Herkussa. Pisteitä heille!  Minulta putosi rollaattorin päältä täysinäinen ostoskori kassalle mennessäni. Viinirypälerasia levisi, mansikat kierivät pitkin lattiaa ja leivosrasia oli ylösalaisin samoin lattialla. Paikalle riensi neitokainen ja alkoi poimia ostoksia. Sanoi vaihtavansa niin mansikat kuin leivokset ja rypäleet. Kerroin itse aiheuttaneeni putoamisen. "Minä käyn hakemassa uudet tuotteet" ja neiti hävisi vaihtamaan. Tuli hymyillen takaisin uusien tavaroiden kanssa. Minä kiitin ja kerroin olleeni huolissani Stockmannin myytyä Herkkunsa, mutta tämän jälkeen olen sitä vähemmän. Tähän neiti "me yritämme palvella asiakkaitamme yhtä hyvin kuin Stockmann teki". Sitten me hymyilimme molemmat ja minä liitelin kassalle.

Kaikessa hiljaisuudessani olen sitä mieltä, että Stockmann teki siinä virheen, kun muutti Itäkeskuksen kauppakeskuksen paraatipaikalta kauas perälle nurkkaan, johon koko kauppakeskus sitten päättyykin. Asiakkaat eivät tunnu tätä Stockmannia löytävän. Herkussakin on autiota ja jo sisään mennessä tavarataloon myyjillä on aikaa rupatella keskenään. Surullista, surullista. Kun tulen kummittelemaan tähän kaupunkiin kuolemani jälkeen, onko enää ollenkaan vuonna  1862 perustettua Stockmannia?

Miksikö olin ostanut leivoksia, dieettiläinen? Siksi, kun piti saada P-D:lle joku jälkiruoka, enkä löytänyt muuta kuin tiramisua ja majapuuroja Herkusta. Ostin turkulaisen Mbakeryn leivoksia ja utelin myyjältä minulle tuntemattomasta leipomosta. Lisää lunttasin netistä. Nuori  Mikko Hietala,27, osti lopetetun Aschanin leipomon välineet ja perusti Mbakeryn. Suosio yllätti ja leipomo on voittanut kakkukisankin ja saanut maan parhaan leipomon tittelin. Iloitsen aina nuorista yrittäjistä ja toivon heille kaikille onnea ja menestystä. Mikko Hietala ei jäänyt nuolemaan näppejään menetettyään työnsä, ei työttömyyskortistoon, vaan ryhtyi itselliseksi leipomon omistajaksi. Hattuani nostan!!

Tänään ahkeroidaan, kun P-D tulee. Syömme uurastuksen jälkeen Pekingin ankkaa. Panin aikoinaan kaupan valmiiksi paistetun ankan pakastimeen ja nyt se on sulanut, lämmitystä vaille. Lisänä ranskalaisia perunoita ja makoisa salaatti. Jälkiruoaksi skumppaleivos tai Stockmann juhlaleivos, kummatkin Mbakeryn.Sitten kahvia. Ostin uutuuskapseleita. Sen kanssa Nespressosta hankkimaani suklaata. Tämä on pakkaajien menyy.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti