4. huhtikuuta 2012

KELLOKESKIVIIKKONA

Talven luiseva koura ei tahdo hellittää.Lisää lunta,pakkasta aste pari.Mutta enpäs suostu kaivamaan taas talvisaappaita esille.Nilkkureissa kuljen.Eilenkin,tikkutiistaina.Kaupungille piti mennä,kun äkkäsin ykskaks pääsiäisen jo oville kolkuttelevan.Ylihuomenna taas se pitkä päivä,jonka jälkeen lankalauantai ja sitten onkin se itse.Kaksi päivää.

Ajattelin tehdä pashaa,mutta en teekään.Ajattelin paistaa itse lammasta.En paistakaan.Ostin valmiin säräpaistin.Olen joskus ihmetellyt,mikä särä on,mutta sitten selvisi sen olevan se alunperin puinen kippo,missä liha valmistetaan.En tiedä,mitenkä alkuperäisen mukaan tämä minun lemiläiseni on tehty ja oli mitä oli,se syödään.Kakkukeisarin pashaakin ostin,mutta vaikka ite sanonkin,ei vedä vertoja minun tekemälleni.Puinen pashamuotti on ja pysyy kaapin päällä kaikkine siihen kuuluvine kuvioineen,jotka sitten siirtyvät itse pashaan.Joskus olen jopa itseni ylittänyt pashan teossa.

Olen saanut uuden lukijan.Kiitos,Sari! Tykkään kirjoittaa ja tykkään siitäkin,kun joku lukee mitä kirjoitan. Näin ajattelee jokainen,joka työkseen tai huvikseen kirjoittaa.Vaikka sanotaankin kirjoittajan kirjoittavan etupäässä itselleen.

Jälleen olen rustannut reklamaation.Kuukausikaupalla olen monen muun lailla (näitä tarinoita kuulee muilta kyydin odottajilta) joutunut automaatin kynsiin kuljetusta tilatessani Helsingin matkapalvelukeskuksesta,joka on sama kuin Palmia.Palmialla on ollut hiukan huono kaiku jo ruuan jakeluissa ikäihmisille.Automaatti matkapalvelussa pyytää odottamaan "hetken" joka on useimmin yli puolen tunnin kuin sen alle.Kohtuutonta.Liian vähän henkilökuntaa ottamassa vastaan kuljetustilauksia? Vai onko tehty jonkunlainen diili puhelinyhtiön kanssa? Eilenkin eräs liikuntarajoitteinen rouva kertoi tuohtuneena kokemuksiaan.Lupasi myös panna asiasta kirjeen sosiaalitoimistoon,jonka komennossa kuljetuspalvelut ovat.Minun kirjeeni meni jo.Palmialla on lusikkansa jo niin monessa sopassa,ettei kykene kaikkia hallitsemaan.Onko tullut haukattua liian suuri pala?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti